Vi opbygger en virksomhed, som verden kan være stolt af
For 10 år siden påbegyndte vi en rejse for at blive verdens mest bæredygtige virksomhed.
For at bevise at vækst ikke behøver ske på bekostning af mennesker og planeten.
For at vise at virksomheder kan være en drivkraft bag det gode - via handlinger og ikke blot ord.
Vi har opnået mange af vores mål, men er ikke lykkedes med andre.
Et årti senere deler vi, hvad vi har lært på rejsen.
Og vi sætter læring i centrum for en ny, endnu mere ambitiøs strategi.
Vi ser tilbage på et årti med pionerånd
I 2010 lancerede vi Unilevers Sustainable Living Plan (Unilevers bæredygtighedsplan)
Og den har ændret på tingene. På et tidspunkt, hvor de fleste virksomheder anså bæredygtighed og virksomheder som adskilte enheder, så vi, at de var forbundne.
Det var ikke en plan for bæredygtighed.
Det var en plan om en succesrig, bæredygtig virksomhed.
Vi kiggede nærmere på alle aspekter i vores værdikæde og tilpassede vores tilgang til store mål, som vi vidste, stod højt på dagsordenen for den globale udvikling af bæredygtighed.
Klimahandling. Ligestilling mellem kønnene. Helbred og ernæring for milliarder af mennesker. Respekt for miljøet. En mere retfærdig verden.
Vi støttede så disse mål med måske den mest omfattende vifte af bæredygtighedsmål, som nogen sinde er set fra virksomheder i vores størrelse.