Verden har aldrig haft et mere tydeligt overblik over de sociale og miljømæssige udfordringer, som vi alle står over for.

Der har aldrig været et større behov for handling.

Og vi ved, at vi spiller en afgørende rolle. Vi er en mærkevarevirksomhed med et klart formål: At gøre en bæredygtig levevis tilgængelig for alle.

Et banebrydende årti

I 2010 lancerede vi Unilever Sustainable Living Plan (USLP) med det formål at bevise, at bæredygtighed og forretningsmæssig succes hænger sammen.

I løbet af de ti år med USLP har verden ændret sig. De spørgsmål, der inspirerede os til at handle, er blevet almindelige. Vores omverden ser ikke længere blot bæredygtige forpligtelser som ”nice-to-have”. Den ser dem med rette som et minimumskrav.

Vi har lært meget undervejs. Og skønt vi ikke altid har ramt helt plet, mener vi, at vi har været tro mod vores ambition om at være førende inden for bæredygtighed; drevet af vores grundlæggende overbevisninger om, at brands med formål vokser; virksomheder med formål består, og mennesker med formål trives.

Vi er mere sikre end nogensinde på, at den kurs, vi er på, er den rigtige - for os og for verden. Og på basis af vores erfaringer med arbejdet i vores USLP satser vi på at skabe en bevægelse, hvor vores leverandører, kunder og forbrugere alle er en del af opbygningen af en bedre fremtid.

En ny kontrakt - med samfundet og planeten

Nu ønsker vi at skubbe vores forretning – og måde vi driver forretning på – længere end nogensinde før. Vores Unilever Compass virksomhedsstrategi beskriver, hvordan vi vil gøre denne ambition til virkelighed.

Unilever Compass strategien sætter vores interessenter i centrum for alt, hvad vi gør.

Den styrker den indiskutable betydning af respekten for menneskerettighederne. Og den indeholder ambitiøse handlingsprogrammer for at tackle de mest kritiske spørgsmål i vores tid og for at udnytte vores brands fulde skala og indflydelse. Og den går længere og hurtigere frem via tidsbundne mål, der driver positiv forandring.

Vores vision i aktion

Vi har skalaen, evnen og viljen til at gøre en reel, positiv og varig forskel for planeten og vores samfund. Vi ændrer os, vi handler, og vi støtter også andre, der handler.

Lær mere om de områder, vi addresserer.



Vi vil handle for at forbedre planetens sundhed. Vi vil arbejde for klimaet. Vi beskytter og genopbygger naturen. Og vi vil skabe en verden uden affald.

Vi vil bidrage til en mere retfærdig og socialt inkluderende verden. VI har fokus på retfærdighed, mangfoldighed og inklusion i alt, hvad vi gør. Vi ruster vores forretning til aktivt at hæve levestandarden og forberede folk på fremtidens arbejde.

Samtidig forbedrer vi individets sundhed og trivsel. Vores brands vil være kernen i dette arbejde - som de har været gennem hele vores eksistens.

Vi ved, at dette vil gøre en enorm forskel. Men vi ved også, at de største udfordringer kræver handling, der går ud over de ændringer, som en virksomhed kan foretage alene.

Nogle af de største muligheder for at gøre en positiv forskel er i vores værdikæde og i de samfund, hvor vi opererer. Så vi skal bruge Unilevers fulde størrelse og skala til at påvirke forretningsmetoderne og politikkerne hos de mennesker, vi samarbejder med, og i de økonomier, hvor vi driver virksomhed.

For alle os, der ønsker at se en mere retfærdig, socialt inkluderende verden og en sund planet, er budskabet klart: Der er ingen tid at spilde. Lad os skride til handling.

Grib selv til handling, og hjælp os med at nå vores vision.

tilbage til toppen

SOCIALE MEDIER

Vi er altid på udkig efter mennesker, som vil skabe en bæredygtig fremtid sammen med os.

KONTAKT OS

Kom i kontakt med Unilever og vores specialiserede teams eller find kontakter rundt om i verden.

Kontakt os