Vi er drevet af vores formål: At gøre en bæredygtig levevis mere almindelig
Det er derfor, vi møder på arbejdet. Det er derfor, vi har en virksomhed. Det er sådan, vi inspirerer folk til enestående præstationer.
Helt tilbage i 1883 blev sæben Sunlight Soap lanceret i Storbritannien af vores grundlægger - det var banebrydende, det var innovativt, og det havde et formål: at gøre renlighed populært og give almindelige mennesker adgang til øget renlighed og god hygiejne. Det fremmede bæredygtighed - selv dengang. I dag har vi over 400 mærker under vores paraply, og vi er stadig drevet af samme mål:
At gøre mere godt for vores planet og vores samfund - og ikke kun gøre mindre skade. Vi ønsker at gøre noget ved de sociale og miljømæssige problemer, som verden står over for, og vi ønsker at forbedre folks liv med vores produkter.
Vi har været pionerer, innovatorer og fremtidsskabere i over 120 år - og det agter vi at fortsætte med at være. Og vi har til hensigt at gøre det på en bæredygtig måde.
Besøg vores globale hjemmeside for at få mere at vide om, hvordan vi arbejder
Vi er i sandhed en global virksomhed
- Vores brands udbydes i over 190 lande
- 3,4 milliarder mennesker bruger vores produkter hver dag
- En omsætning på EUR 60 milliarder i 2022 - 59 % i nye markeder
Vi ejer brands med formål
- Over 400 kendte brands
- 14 brands med et salgstal på over EUR 1 milliard i 2022
- 13 brands på Kantars liste over de 50 hyppigst valgte brands er vores
Det er vores folk, der driver virksomheden
- 127.000 ansatte på verdensplan
- I 50 lande er vi den foretrukne arbejdsplads for nyuddannede inden for FMCG-sektoren
- 52/48 kønsfordeling i vores ledelse
- 92 % af vores ledelse er lokale i deres marked
Vi bruger vores størrelse til at gøre en forskel
- 445 mio. EUR investeret i virksomheder ejet af underrepræsenterede koncerner.
- 53 % af vores plastikemballage er genanvendelig, genanvendelig eller komposterbar.
- 64 % reduktion af Scope 1 og 2 drivhusgasser siden 2015.
- Gør en bæredygtig levevis mere almindelig