Spring til Indhold

Hjælp til at beskytte liv og levebrød imod Covid-19 pandemien

Publiceret:

Gennemsnitlig læsetid: 3 Minutter

Unilever donerer mere end 100 mio. Euro til at hjælpe verdens befolkning

Φορτηγά με δωρεά σε σαπούνια, απολυμαντικά, χλωρίνες και τρόφιμα για την προστασία της ζωής των ανθρώπων

London/Rotterdam, 23. marts 2020. Unilever, som producerer kendte forbruger varemærker som Dove, Knorr, Omo og Lifebuoy, har netop offentliggjort en række omfattende tiltag til at støtte globale og nationale indsatser for at tackle coronavirus (Covid-19) pandemien.

Unilevers aktiviteter er designet til at beskytte livet og levebrødet for virksomhedens mange interessenter - herunder forbrugere og lokalsamfund, kunder og leverandører - og virksomhedens arbejdsstyrke.

Forbrugere og lokalsamfund

Unilever vil donere 100 mio. Euro til at hjælpe kampen mod pandemien gennem donationer af sæbe, disinfektionsmidler, blegemidler og fødevarer. Det omfatter:

  • En produkt donation af sæbe og disinfektionsmidler til en værdi af min. 50 mio. Euro til World Economic Forums COVID Action Platform, som støtter globale sundhedsorganisationer i deres arbejde med at tackle katastrofen. Udover leveringen af sæbe vil Unilever tilpasse virksomhedens eksisterende produktionslinier til at producere desinfektionsmidler til brug i hospitaler, skoler og andre institutioner.
  • Produkt donationer, partnerskaber og uddannelsesprogrammer og håndvask, leveret gennem nationale sundhedsmyndigheder og NGO´er, for at støtte de lokalsamfund, der har de største behov.

Kunder og leverandører

Unilever vil desuden tilbyde 500 mio. Euro likviditets-aflastning for at støtte sine partneres levebrød på tværs af hele virksomhedens forsyningskæde gennem:

  • Tidlige betalinger til vores mest sårbare små og mellemstore leverandører for at hjælpe dem med finansiel likviditet.
  • Udvidede kreditter til udvalgte små detail-kunder, hvis forretning er afhængig af Unilever, for at hjælpe dem med at håndtere og beskytte jobs.

Arbejdsstyrken

Unilever vil beskytte sin arbejdsstyrke ift. pludselige fald i indtjening som et resultat af forstyrrelser i markedet, eller fordi de er ude af stand til at udfylde deres rolle, i op til tre måneder. Vi vil dække vores medarbejdere, leverandører og andre, som er del af vores organisation eller arbejder på vores fabrikker, på fuld eller del-tid. Dette vil gælde ansatte, som ikke allerede er dækket af myndigheds-ordninger eller af deres direkte arbejdsgiver.

_________________________________________


Unilevers CEO, Alan Jope, sagde: “Vi er dybt berørte af den påvirkning, som corona virus´en har på menneskers liv og levebrød over alt. Verden står over for den største prøvelse i årtier. Vi har set den hidtil mest imponerende respons fra Unilever teamet, især fra dem, der arbejder i frontlinien i vores fabrikker, distributions-centre og ude i butikkerne.

“Vi håber, at vores donation af sæbe, disinfektionsmidler, blegemidler og fødevarer til en værdi af 100 mio. Euro vil være et væsentligt bidrag til at beskytte menneskers liv - og at vi ved at hjælpe med at beskytte vores ansattes indtægter og jobs giver dem noget fred i sindet i disse usikre tider. Vores stærke likviditet og balance betyder, at vi kan og bør give denne ekstra støtte.”

Til redaktionen
Unilevers 100 mio. Euro donation af sæbe, disinfektionsmidler, blegemidler og fødevarer er udregnet på basis af den tilsvarende salgspris i detailhandelen.



Tilbage til toppen