1. Hjem
  2. ...
  3. Press releases
  4. Unilever udvikler holdbare, genanvendelige og genopfyldelige emballager, der skal hjælpe med at afskaffe affald

Unilever udvikler holdbare, genanvendelige og genopfyldelige emballager, der skal hjælpe med at afskaffe affald

LONDON/ROTTERDAM/NEW YORK/PARIS - Unilever har netop offentliggjort nye genanvendelige emballage-løsninger på tværs af ni af virksomhedens varemærker, inkl. fire nye produkt formater. De nye produkter bliver testet på Loop™, et helt nyt globalt, affaldsfrit shopping system, som blev offentliggjort i dag.

Ups driver delivering a package

Opbygningen af et samarbejde mellem FMCG virksomheder sammen med den internationale recycling leder TerraCycle, Loop™ er en innovativ ny forretningsmodel for udvikling af solide, holdbare emballager, som leveres direkte til forbrugeren, returneres og genopfyldes. Platformen tilbyder også muligheden for at samarbejde med andre i større skala for at teste genanvendelses-metoder og ændre forbruger-adfærd, som vil hjælpe med at gøre cirkulære emballage-systemer kommercielt levedygtige.

Hudpleje varemærket REN Clean Skincare, Hellmann’s, Love Beauty and Planet, Love Home and Planet og Seventh Generation vil teste nye genbrugsemballager fremstillet af aluminium og glas.

Fire Unilever varemærker vil være blandt de første, der afprøver nye formater indenfor Loop™ systemet. De globalt førende deodorant mærker Dove, Rexona (kendt som Sure i UK og som Degree i USA) og AXE (kendt som Lynx i UK), og som samlet når over 1. mia. forbrugere pr. år, vil teste en genopfyldelig deodorant stift under navnet minim™.

Designet et minimalistisk, fremstillet af rustfrit stål, kompakt og bæredygtigt. Og det giver en ny forbrugeroplevelse uden unødvendige materialer. Afhængigt af forbrugsmønstret vil produktet holde I gennemsnit 1 måned - med en emballage, der er designet til at holde til mindst 100 X genbrug. Det betyder, at hver emballage forventes at holde ca. 8 år med potentialet til at spare udsmidning af op til 100 emballager.

New deodorants 2019

Signal's new product for 2019 Love Beauty and Planet product 2019 Love Home and Planet new product 2019 REN clean Skincare 2019 Seventh Generation 2019 Hellmann's 2019 product

Tandpleje varemærket Signal afslørede et nyt produkt format med nye genopfyldelige tandpasta-tabletter kaldet Tooth Tabs. Denne innovation betyder også, at forbrugerne kan bruge mindre vand, når de børster tænder: Det handler bare om at tygge på tabletten, børste som sædvanligt, skylle og smile. Nul affald, nul besvær og med en enorm værdi for kloden.

Unilevers deltagelse i Loop™ komplementerer virksomhedens eksisterende indsats for at skabe et plastic system, som fungerer - og et emballage system, som helt grundlæggende er cirkulært i sit design. I 2017 lovede Unilever, at alle virksomhedens plastic emballager vil være genbrugelige, genanvendelige eller komposterbare inden 2025. Vi har gjort gode fremskridt ift. indfrielsen af disse mål med flade emballage volumener siden 2010 - og på trods af, at virksomheden er vokset betydeligt i denne periode. Ikke desto mindre er Unilever fast besluttet på at reducere brugen af engangs-plastic yderligere.

Alan Jope, Unilevers CEO sagde: “Vi vil gøre en ende på den eksisterende “tag-forbrug-smid væk” kultur og har besluttet os for at tage store skridt ift. at designe vores produkter til genbrug. Vi er stolte af at være medstifter af Loop, som vil levere vores højt-elskede varemærker i emballager, som helt grundæggende er cirkulære i deres design.”

Unilever PLC

Unilever House
100 Victoria Embankment
London EC4Y 0DY
United Kingdom

+44 (0) 207 822 5252
Press-Office.London@Unilever.com

Unilever NV

Weena 455
3013AL Rotterdam

Safe Harbour

Where relevant, these actions are subject to the appropriate consultations and approvals.

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'looks', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Unilever Group (the 'Group'). They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are: Unilever's global brands not meeting consumer preferences; Unilever's ability to innovate and remain competitive; Unilever's investment choices in its portfolio management; inability to find sustainable solutions to support long-term growth; the effect of climate change on Unilever's business; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; the production of safe and high quality products; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and natural disasters; financial risks; failure to meet high and ethical standards; and managing regulatory, tax and legal matters. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including in the Annual Report on Form 20-F 2017 and the Unilever Annual Report and Accounts 2017.

Lær mere om disse emner
tilbage til toppen

SOCIALE MEDIER

Vi er altid på udkig efter mennesker, som vil skabe en bæredygtig fremtid sammen med os.

KONTAKT OS

Kom i kontakt med Unilever og specialiserede teams eller find kontakter rundt om i verden.

Kontakt os