Toggle Søg

  1. Hjem
  2. Nyheder
  3. Pressemeddelelser
  4. Unilever vil ikke investere i online platforme, som skaber splittelse

Unilever vil ikke investere i online platforme, som skaber splittelse

Keith Weed

Palm Desert, California

Unilevers CMO, Keith Weed, opfordrer industrien til at samarbejde om at genopbygge forbrugernes tillid; og offentliggør et nyt løfte om at reducere investeringer i platforme, som fremmer splittelse i samfundet.

I sin nylige keynote tale på IAB Annual Leadership Meeting i Palm Desert appellerede Keith Weed til industrien om en fælles indsats for at øge gennemsigtigheden og genopbygge forbrugertilliden i en era med falske nyheder og giftigt online indhold i virksomheders markedsføring.

Han opfordrer også de store teknologi-giganter til at tage afstand fra “forhold som åbenlyst ikke er rigtige”. Og med reference til ny forskning forklarer han, at den globale tillid til sociale medier har nået et nyt lavpunkt som et resultat af manglende fokus hos teknologivirksomheder på at stoppe illegal, uetisk og extremistisk adfærd og indhold på deres platforme.

Unilever har derfor besluttet følgende:

  1. Unilever vil ikke investere i platforme, som ikke beskytter børn - eller som skaber splittelse i samfundet.
  2. Unilever vil gøre en indsats for at begrænse kønsdiskriminering i reklamer gennem #Unstereotype og påvirke hele industrien til at gøre det samme gennem #SeeHer og #Unstereotype Alliance.
  3. Unilever vil udelukkende samarbejde med organisationer, som er parate til at skabe bedre digitale infrastrukturer, som fx at bruge fælles kontrolsystemer og styrke forbrugeroplevelsen.

Keith Weed fortæller også om et nyt partnerskab mellem Unilever og IBM om udvikling af en ny blockchain teknologi til reklamer, som potentielt kan reducere omfanget af falske annoncer markant ved at overvåge, hvordan man køber, leverer og bruger meder ift. sine målgrupper - gennem troværdige målinger.

Før sin tale på IAB, forklarede Keith Weed: “Som mærkevarevirksomhed er det afgørende for Unilever, at vores kunder har tillid til vores brands. Vi må konstant sikre, at vi ikke skader denne tillid. Og i den sammenhæng er det helt centralt, at vi vælger de rigtige kanaler og platforme. Så 2018 er året, hvor de sociale medier må genvinde tilliden.”

Lær mere om disse emner
tilbage til toppen