Unilever opkøber hudplejemærket Dermalogica

London/Rotterdam – Unilever meddelte i dag, at koncernen har underskrevet en aftale om at opkøbe Dermalogica, verdens førende professionelle hudplejemærke.

Det førende hudplejemærke blandt hudplejeeksperter og forbrugere i hele verden, Dermalogica, blev lanceret i 1986 i Los Angeles af Jane og Raymond Wurwand efter etableringen af The International Dermal Institute i 1983, det første institut, der tilbød efteruddannelse af professionelle kosmetologer. Dermalogica forhandles i øjeblikket i mere end 80 lande, og tilbyder både produktserier til private samt specialplejeprodukter til hudplejeklinikker. Mærket kan købes hos hudplejeklinikker, hvor kosmetologer hjælper med at løse hudbekymringer, som pigmentforandringer, urenheder, synlige ældningstegn og sart hud - samt øvrige specialprodukterne, som Dermalogica har udviklet, der målrettet behandler huden.

Paul Polman, administrerende direktør i Unilever, fortæller: "Vi er stolte over at kunne føje Dermalogica til Unilevers portefølje af hudplejemærker. Dermalogica har et fantastisk ry blandt både hudplejeeksperter og forbrugere, og har sat nye standarder for hudplejeprodukter af høj kvalitet, der passer perfekt til resten af vores varemærker inden for personlig pleje. Det er yderligere et visionært varemærke med stærke værdier og en positiv social indflydelse, der matcher Unilevers vision. Dermalogica forhandles verden over, og jeg er stolt over Jane og Raymonds interesse i koncernen, og at de vil samarbejde med os med fokus på varemærkets vækst."

Jane Wurwand, grundlægger af Dermalogica, fortæller: "For 30 år siden lancerede vi Dermalogica med en klar og beslutsom vision - at efteruddanne og gøre de professionelle kosmetologer konkurrencedygtige.

Denne vision er lige så vigtigt for os nu, som da vi grundlagde virksomheden. Vi er meget stolte af vores varemærke og vores rolle som pionerer inden for hudplejeindustrien. Raymond og jeg ser frem til at samarbejde med Unilever, en koncern med en voksende varemærkeportefølje, der bidrager positivt til samfundet. Samarbejdet giver Dermalogica muligheder og ressourcer til at nå nye højder og styrke den næste generation af kosmetologer og kvindelige iværksættere i hele verden."

Dermalogica er fokuseret på hudens sundhed, og ikke selvforkælelse eller luksus, og produkterne er opbygget omkring forskellige koncepter: face mapping hudanalyse, skin bars og microZone-behandlind og den unikke hudbehandling samt touch therapies. Varemærket, der havde en omsætning på 240 mio. USD i 2014, bliver en del af Unilevers prestigeafdeling, der udelukkende beskæftiger sig med distribution af eksklusive hudplejemærker.

Vilkårene for opkøbet er ikke offentliggjort. Opkøbet er underlagt den gældende lovgivning.

Safe Harbour Statement

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Group. They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are; Unilever's global brands not meeting consumer preferences; increasing competitive pressures; Unilever's investment choices in its portfolio management; finding sustainable solutions to support long-term growth; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and national disasters; the sovereign debt crisis in Europe; financial risks; and failure to meet high product safety and ethical standards; managing regulatory, tax and legal matters. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including the Group's Annual Report on Form 20-F for the year ended 31 December 2011 and the Annual Report and Accounts 2011. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based.

Unilever NV

Weena 455