1. Hjem
  2. ...
  3. Press releases
  4. DJSI udpeger Unilever som førende i branchen

DJSI udpeger Unilever som førende i branchen

London/Rotterdam - Unilever er udpeget som brancheleder i gruppen Fødevarer, Drikkevarer og Tobak i Dow Jones bæredygtighedsindeks (Sustainability Index (DJSI)) 2015. Kun 1 af 24 virksomheder tildeles titlen som Industry Group Leaders.

Unilever opnåede en samlet score på 92 af 100 mulige, hvilket er en stigning fra en score på 90 i 2014.

Unilever var alene - eller i fællesskab med andre virksomheder - førende i otte af de 23 kriterier for fødevarer, herunder: Innovationshåndtering, strategi for vækstmarkeder, klimastrategi, emballage samt tiltrækning og fastholdelse af talentfulde medarbejdere.

Jeff Seabright, Chief Sustainability Officer i Unilever, siger: “Det er en ære at få tildelt titlen som førende i industrigruppen. Jeg siger tak til alle, der har bidraget. Resultaterne afspejler de fremskridt, som vi gør med Unilever Sustainable Living Plan(Link opens in a new window) – en langsigtet, bæredygtig vækstplan for virksomheden hen mod vores vision om at gøre bæredygtig levevis almindelig.”

DJSI er en anerkendt, uafhængig standard, der måler dokumenterede virksomhedsresultater på tværs af materialeøkonomiske, miljømæssige og sociale kriterier. Unilever har været medlem af DJSI World Index siden oprettelsen i 1999.

DJSI Industry Group Leader-rapporten er udarbejdet af RobecoSAM, der samarbejder med S&P Dow Jones Indices om offentliggørelsen af den årlige DJSI-oversigt. Rapporten anfører: “Unilever opretholder sin førende position inden for fødevarer og personlig pleje. Dygtig innovation og fokus på elementer som emballage og råvareindkøb er rodfæstet i virksomhedens strategi. Transparent kommunikation om problemstillinger i forsyningskæden sikrer opmærksomhed på lokale indkøb, udvikling og menneskerettigheder hos kunder og andre interessenter.”

Note til redaktører:

For yderligere oplysninger se venligst: Unilever named industry group leader in DJSI(Link opens in a new window)

Spørgsmål fra medier bedes rettet til amanda.hearn@unilever.com .

For yderligere oplysninger om resultaterne af DJSI's årlige evaluering for 2015 - inklusive S&P Dow Jones Indices/RobecoSAM pressemeddelelser og Industry Group Leader Report - se venligst: www.sustainability-indices.com

Unilever NV

Weena 455