Becel og Hjerteforeningen i samarbejde

For hver kilometer brugerne har gået eller løbet med app’en, har Becel doneret 1 kr. til Hjerteforeningens kampagne Elsk hjertet - med en max. donation på 700.000 kr. Allerede efter 6 måneder har danskerne nået målet. Ved et landsdækkende indsamlingsshow den 28.9 på nationalt TV overrakte Becel en check på 700.000 DKK til Hjerteforeningen. Becel og Hjerteforeningen glæder sig over at have motiveret danskerne til at motionere og leve hjertesundt.

Over 300.000 gåture, 35.000 downloads og mere end 25 gange rundt om jorden er det blevet til siden 1. marts. Med Becel app’en Gå for hjertet har danskere landet over motioneret og samlet penge ind til Hjerteforeningens arbejde. Projektet har været en overvældende succes, og initiativet er blevet nomineret til Fundraiserprisen 2013 i kategorien Årets innovations tiltag.

”Vi er meget glade for, at app’en har fået så stor succes, og at de to vigtige formål med app’en er nået: At bidrage til forskningen i kvinders hjerter og samtidig få en masse danskere i gang med at gøre noget godt for deres eget hjerte,” siger Julie Hafsjold Mohr, brand manager for Becel.

En vigtig indsats for hjertesundheden

”Vi har i Elsk hjertet regi et mål om, at der fra 2020 årligt dør 2000 færre kvinder af hjertekarsygdomme. Vi er meget glade for Becels donation og er overbevist om, at Gå for Hjertet App´en er et værdifuldt værktøj for mange danskere, der vil gøre noget godt for deres hjertesundhed” siger Charlotte Bøie, projektleder hos Hjerteforeningen.

Forskning viser, at 30 minutters fysisk aktivitet hver dag udøver mirakler for vores helbred og hjertesundhed. En ny, international undersøgelse gennemført af World Heart Federation ifm. World Heart Day den 29.9 viser, at flere end 25 % af befolkningen ikke ved, hvor meget de bevæger sig dagligt. Og over halvdelen af dem, der ved det, når ikke op på de daglige 30 minutter”.

App’en Gå for hjertet er gratis og kan downloades til både iPhone og Android-telefoner. App´en er tilgængelig i App Store og på Android Market. Har man ikke adgang til en iPhone eller Android-telefon, kan man på facebook-siden Gå for hjertet registrere sine tilbagelagte kilometer. Du finder facebook-siden her: www.facebook.com/gaforhjertet

Anne Rasmussen hos OutCom på rasmussen@outcom.dk el. 40 30 99 20.