Filippinerne

I kølvandet på tyfonen Haiyan i Filippinerne har Unilever Foundation lanceret et nødhjælpsprogram på næsten € 1 million. Fonden samarbejder med sine globale partnere for at levere livreddende nødhjælp som produktdonationer, økonomisk støtte og eksperthjælp til tusindvis af tyfonofre.

Bidrager med livsvigtige nødhjælpsforsyninger

Unilever har taget sikker hånd om sine medarbejdere, som lige nu arbejder i Filippinerne. Men flere end 11,5 millioner mennesker er blevet ramt af én af ​​de mest voldsomme storme nogensinde på land, og mange er fortsat uden mad, rent vand og tag over hovedet – og kæmper for at overleve.

Risikoen for sygdom og behovet for rent vand og madforsyninger vokser. Unilever Foundation støtter nødhjælpsorganisationerne - Oxfam , Save the Children , UNICEF og World Food Programme, som arbejder intensivt for, at ofrene for i de kommende dage, uger og måneder kan få de livsbasale forsyninger.

I den forbindelse samarbejder Unilever Foundation med organisationerne om at kunne bidrage med nødhjælpsforsyninger som mad, drikkevand, lægehjælp og særlige pakker indeholdende Unilever- produkter som sæbe, tandbørster, tandpasta og energirige snacks.

Unilever har også lanceret et medarbejderdonationsprogram, hvor Unilever Foundation forpligter sig til at matche medarbejdernes bidrag. Dvs. at for hver 100 kr., der doneres fra medarbejderside, donerer Unilever Foundation også 100 kr.

Støtter rehabilitering

Unilever vil også i fremtiden samarbejde med hjælpeorganisationerne med henblik på at hjælpe lokalsamfundene i deres lange genopbygningsforløb. Det vil ske ved at donere midler, produkter - og andre hjælpeforanstaltninger. Unilevers supply chain og logistik-teams vil tilbyde de internationale samarbejdspartnere støtte til at få nødhjælpen ud til de lokale samfund.

"Unilever Foundation arbejder sammen med vores globale partnere om at støtte befolkningen i Filippinerne efter de rædselsvækkende ødelæggelser, forårsaget af tyfonen Haiyan. Vores tanker og bønner er med dem," siger CEO Paul Polman, Unilever.

Organisationernes arbejde i området

Oxfams team leverer allerede rent vand, mad og sanitet. Organisationen sigter mod at kunne hjælpe 500.000 mennesker med telte, presenninger samt distribuere vandfiltre til husholdningsbrug. De vil også installere midlertidige toiletter. Doner til Oxfam nu: https://donate.oxfam.org.uk/emergency/philippines?intcmp=takeover_philippines_2013-11-10

Red Barnet vil nå ud til 500.000 børn og deres familiemedlemmer med lægehjælp og forsyninger, rent vand og husly. Organisationen har indsat deres internationale beredskab, som allerede nu er aktiveret i Filippinerne. Doner til Red Barnet nu: http://www.savethechildren.org.uk/corporate-partnerships/unilever-emergency

The World Food Programme har planer om at yde fødevarehjælp til 2,5 millioner mennesker i løbet af de næste seks måneder. I de første dage, da tyfonen Haiyan ramte landet, distribuerede WFP energikiks og nødrationer af ris og dåsemad. Som krisesituationen udvikler sig, vil WFP begynde med at brede sine fødevaredistributioner og aktiviteter, der tilskynder folk til at deltage i oprydningsarbejdet og modtage maddonation for deres engagement. Doner til WFP nu www.wfp.org / tyfon

UNICEF leverer næsten 20.000 kilo forsyninger (til en værdi af £ 250.000), herunder nødhjælpskit, teltudstyr og kit mod diarré - samt fødevarer til underernærede børn, sundhedsforsyninger, vand og sanitet udstyr fra sin præ-placerede forsyninger. Doner til UNICEF nu http://uni.cf/haiyan

* Unilever Foundation vil matche medarbejdernes donationer op til i alt € 50.000.