Budskabet bag varemærkets nye 'Real Change'-kampagne er, at vi alle har brug for at yde mere end bare' skærmaktivisme '. Mens hashtags og tweets spiller en vigtig rolle i at øge bevidstheden om et problem, skal der mere til end at trykke på en knap for at skabe reel forandring.
Gennem kampagnen ønsker Omo at engagere millioner af børn i positiv samfundsmæssig handling.
Som Lesley Thorne, Global Brand Equity Director, siger: "Børn er som altid kernen i vores varemærke, men hensynet til børn og unge handler nu mere end nogensinde om at handle ift. de spørgsmål og årsagssammenhænge, som de tror på."
I sine forskellige former ses 'Dirt is Good' af 1,6 milliarder mennesker om året. Det er en større rækkevidde end Instagram.
I forbindelse med 'Real Change'-kampagnen - som vil blive vist på 40 markeder i løbet af de næste 12 måneder - samarbejder varemærket med skoler og NGO'er for at uddanne børn i, hvordan de kan bruge deres engagement til at gøre noget godt for samfundet og miljøet.
”Vi har et mål om at hjælpe 10 millioner unge med at tage positive skridt for en bedre verden - og vi arbejder nu på, hvordan vi kan gøre dette til en realitet,” siger Lesley. "Det handler om en ændring i samfundet og rækker langt ud over, hvad man lærer på business uddannelser."