Over hele verden har bæredygtighed vist sig at være en generel problemstilling og et emne, som optager mange grupper – og ikke kun 'millennials' eller 'grønne' forbrugere.
En undersøgelse gennemført af Kantar Worldpanel viste, at 78% af verdens befolkning indrømmer at have det bedre med sig selv, når de har købt produkter, som de ved er bæredygtige eller bedre for miljøet.
Og ansvaret ligger klart hos de virksomheder og varemærker, som fremstiller disse produkter. Nogle andre resultater fra Kantar undersøgelsen viser, at næsten halvdelen (48%) af alle verdens forbrugere forventer, at producenterne skal tage føringen ift. reduktion af affald fra plastic emballager.
Benjamin Crook, Senior Marketing Director hos Hellmann’s i Nordamerika siger: "Et skifte til genanvendt plastic har en positiv indvirkning på miljøet ved at reducere mængden af flasker, som bliver sendt til forbrænding og ved at sænke Co2 udledningen. Hos Hellmann's indtænker vi bæredygtighed i alt, hvad vi gør - herunder også, hvordan vi hjælper kunder med at træffe ansvarlige valg, samtidig med, at de nyder de produkter, som de elsker.”