WHO har udpeget overvægt som en af de mest alvorlige helbreds- problemer i de 21. århundrede. Og det er en central årsag til, at Unilever har forpligtet sig til nye principper ift. markedsføring og annoncering af fødevarer og drikkevarer til børn.

Det er et tiltag udviklet til at hjælpe forældre og omsorgspersoner med at støtte børn i at tage oplyste valg ift. køb af fødevarer og drikkevarer og til at italesætte væksten i sociale medier og i udbuddet af varer.

Så hvad vil vi gøre anderledes?

Ved udgangen af 2020 vil vi stoppe markedsføring og annoncering af fødevarer og drikkevarer rettet mod børn under 12 år i traditionelle medier, og under 13 år via sociale medier.

Vi implementerer skrappe kontroller ift. placeringen af og indholdet I vores annoncer, og vi vil ikke bruge influencere, kendisser eller sociale medie stjerner, som primært appellerer til børn under 12 år.

Vi vil også begrænse vores brug af tegneserie-karakterer. Mens du stadig vil se nogle af disse på vores point-of-sale materialer, vil de kun blive brugt til produkter med en specifik ernæringsmæssig profil.

Introduktion af ‘Responsibly Made for Kids’ løftet

Responsible marketing for kids logo

Vores isforretning vil lede implementeringen af denne tilgang og føre disse nye principper ud i praksis. Wall’s - navnet bag brands som Max, Paddle Pop, Twister og mange andre - bliver det første globale is brand med et ‘Responsibly Made for Kids’ løfte.

Dette løfte er baseret på tre søjler, som er designet til at hjælpe forældre og omsorgspersoner med at vælge produkter til deres børn: Ansvarligt Kommunikeret, Ansvarligt Solgt og Ansvarligt Produktudviklet.

  1. Wall’s isprodukter til børn vil blive Ansvarligt Kommunikeret. Det betyder, at vi vil ændre vores annoncer til at kommunikere til forældre og omsorgspersoner - de mennesker, som vi mener bør være beslutningstagere i relation til børns indtag af snacks. Og i tråd med vores virksomheds løfte, vil Wall’s ikke rette nogen markedsføring mod børn under 12 år – eller kommunikere til børn under 13 år på sociale medier.
  2. Wall’s isprodukter vil blive Ansvarligt Solgt. Da vi ved, at børn under 12 år uundgåeligt vil blive eksponeret for vores produkter, introducerer vi et ‘Responsibly Made for Kids’ logo på vores point-of sale kommunikation som fx emballager og prisskilte. Det vil indikere til forældre og omsorgspersoner, hvilke produkter, der er designet til børn, så de kan foretage oplyste valg, når de køber vores produkter.
  3. Is-produkterne i Wall’s globale portefølje til børn er Ansvarligt Produktudviklet. Ved udgangen af 2020, vil ingen af is-produkterne i vores børne-sortiment indeholde mere end 110 kalorier og max. 12g sukker pr. portion, og vi arbejdet kontinuerligt på at gøre det endnu bedre.

“Hos Wall’s tror vi på, at alle mennesker fortjener en lille glad godbid fra tid til anden, og vi bestræber os på at tilbyde noget til alle. Vores løfte er en ægte forpligtelse til at producere og markedsføre produkter ansvarligt til børn. Det er løftet om bedre isprodukter og sundere, gladere børn - både nu og i fremtiden,” siger Matt Close, Executive Vice President, Global Ice Cream Category.

Vores deadline for at implementere disse nye principper er udgangen af i år.

tilbage til toppen

SOCIALE MEDIER

Vi er altid på udkig efter mennesker, som vil skabe en bæredygtig fremtid sammen med os.

KONTAKT OS

Kom i kontakt med Unilever og vores specialiserede teams eller find kontakter rundt om i verden.

Kontakt os