Guld Cannes

Dove ’sketches’ vinder guld OG Titanium i Cannes Lions

Ikke nok med at Dove Sketches vinder guld. Kampagnen vinder også den bedste pris i Cannes Lions – Grand Prix i Titanium. I Titanium-kategorien er det selve ideen, der er det vigtigste og vinderen bliver udvalgt blandt alle deltagere. Vinderen af Titanium-prisen er ’vinderen over alle vindere’. Vi udarbejdede en global kommunikationsstrategi baseret på en lanceringsplan med minimal betalt medieomtale. Vores fokus var at positionere filmen som et socialt eksperiment og starte en debat om kvinders selvopfattelse. 

Resultater

Det er kun 4 % af verdens kvinder, som selv synes, de er smukke. Hvordan kan vi overbevise de resterende 96 % om, at de er smukkere end de tror?

Vores idé var at filme et eksperiment. Vi inviterede en FBI-trænet tegner til at tegne portrætter af kvinder – først ud fra hvordan kvinden beskrev sig selv og bagefter ud fra, hvordan en fremmed person beskrev hende. Tegneren fik aldrig lov til at kigge på kvinden. Til sidst afholdt vi en udstilling, hvor vi præsenterede de to tegninger op imod hinanden. Kvinderne måtte tilstå, at portrætterne der var baseret på andres udsagn, var smukkere, gladere og mere nøjagtige end portrætterne baseret på deres egne udsagn.

Filmen blev et slående bevis på, at kvinder er smukkere, end de tror.

Lær mere om disse emner
tilbage til toppen