Spring til Indhold

Scor points for brands med et UEFA EURO 2024™-partnerskab

Publiceret:

Fodbold er den mest populære sport i verden, og UEFA EURO 2024™ er ingen undtagelse. Med milliarder af fans, der ser på, er det en gylden mulighed for at vise vores brands frem. Vi ser nærmere på, hvordan Hellmann’s og Rexona opbygger brand-power og forbrugerengagement under turneringen.

En grafisk illustration af et UEFA-stadion med geometriske former i klare farver og mønstre på en blå baggrund.

Når det drejer sig om brandbevidsthed og det at nå ud til kunderne, er der meget på spil under UEFA EURO 2024™-mesterskabet.

Da turneringen startede forrige måned, deltog 24 lande, og der var 31 spilledage med kampe. Det forventedes, at der ville være 5 milliarder seere, der så på fra stadions, hjemmefra eller fra sportsbarer over hele verden.

Fodbold er den mest populære sport i verden[a] og er en enestående mulighed for at komme i kontakt med forbrugere. Som officiel partner vil man kunne finde Unilever-brands fra forskellige dele af vores virksomhed, inkl. Hellmann’s, Knorr og Calvé fra vores udvalg af ernæringsprodukter og Rexona, Dove Men+Care og Axe inden for personlig pleje.

Nedenfor ser vi på, hvordan specielt Rexona og Hellmann’s bruger dette tidspunkt til at opbygge brand-power og nå ud til en bred skare af forbrugere.

Sådan gør vi vores brands uundgåelige via en række forskellige kanaler

Hellmann’s starter deres ‘Up Your Game’ UEFA EURO 2024™-reklamekampagne ved at invitere forbrugerne til at forbedre deres barbecuemenuer ved hjælp af brandets bedste udvalg af mayonnaiser, sennep og burgersaucer.

Kampagnen når ud til fans via TV, salgsboder på stadions, plakater, tilbud i butikker og konkurrencer på emballagen ved at trække på fodboldstjerner som Tysklands Joshua Kimmich og Italiens Federico Chiesa.

Med spots i den bedste sendetid er det den største reklamekampagne, som vores ernærings-virksomhed nogensinde har iværksat, og dens målsætning er at nå ud til forbrugerne netop dér, hvor de ser kampene.

Restauranter, sportsbarer og cafeer forsøger at få kunderne til at bruge så meget som muligt på mad under turneringen, og Unilever Food Solutions (UFS) hjælper dem med deres professionelle udvalg af produkter både ved bordene og i køkkenet.

Dette omfatter den forbedrede Hellmann’s Vegan og den nye Professional-mayonnaise, der er designet til maksimal stabilitet ved enhver form for brug. Desuden har Unilever Food Solutions (UFS)-kokke udviklet et udvalg af opskrifter på små haps og deler skræddersyede tips, som kan hjælpe restauranterne med at få mest muligt ud af det øgede antal kunder.

Sociale platforme spiller også en strategisk nøglerolle og giver vores fodboldambassadører mulighed for at kommunikere mere direkte med fansene. Chiesa og Kimmich er blandt de stjerner, der deler deres favoritopskrifter, inkl. det allervigtigste – deres favoritburgersaucer.

Fodboldstjerner forbereder en barbecue med Hellmann’s prisvindende udvalg af aromatiske mayonnaiser

Den vindende kombination af mad og fodbold

”Fodbold og mad er det perfekte match. Sammen forener de fans, familier og venner”, siger Heiko Schipper, som er ernæringspræsident.

”Da UEFA EURO 2024™ finder sted lige i midten af vores grillsæson, betragter vi det som en mulighed for at promovere brands som Hellmann’s som sæsonens vigtigste ingrediens. Det er godt nyt for vores detailhandels- og restaurationskunder, at Hellmann’s er den officielle barbecuepartner, da det kan hjælpe med at skabe trafik og spænding omkring hylderne med kryddersaucer”.

Grillsæsonen, der varer fra april til september, er den længste fødevareevent for vores ernæringsbrands på den nordlige halvkugle. Ved at kombinere denne sæson med høj efterspørgsel med UEFA EURO 2024™ får vi en enestående mulighed for at få kontakt med såvel eksisterende som nye kunder.

Det skaber også et enormt potentiale for markedspenetration for vores power-brand Hellmann's, da denne sæsons mest populære retter – så som burgere, salater og grillet kød – overindekseres i grillsæsonen, og det samme gør vigtige strategiske emballageformater som f.eks. klemmeflasker.

Da 77 % af indholdet i barbecueindkøbskurven bliver besluttet i forretningen[b], er det essentielt at stå forrest i kundernes bevidsthed hele sommeren for at sikre en fordel i denne nøglesæson.

”Der findes ingen bedre måde at opnå opmærksomhed omkring salgskategorien dressing end ved at vise vores produkter frem under UEFA EURO 2024™,” siger Heiko.

Styrkelse af vores kollektive brand-power

Inden for kategorien personlig pleje udnytter vi fodboldens universelle tiltrækningskraft og vores produkters styrker til at markedsføre vores brands uundgåelige overlegenhed gennem forskellige skræddersyede aktiviteter.

Vores UEFA EURO 2024™-kampagne er første gang, vi tager en porteføljetilgang med kampagneaktiviteter på salgssteder, der viser produkter fra vores Rexona-, Dove Men+Care- og Axe-power-brands. Denne 360 graders kampagne omfatter udstillinger i forretninger, gavepakker, limited edition-produkter og fanoplevelser, som f.eks. dedikerede fanområder, hvor forbrugerne kan opleve og få prøver på vores brands.

”Vi har aktiveret i stor stil i mere end 24 lande og i over 130.000 forretninger. Vi vil nå fans under, ved, omkring og på afstand fra kampene og give forbrugerne en chance for at nyde turneringen derhjemme, mens de shopper, i fanzonerne og ved selve kampene,” forklarer Fabian Garcia, som er præsident for Unilever Personal Care.

”Ved at være aktive på tværs af alle mediekontaktpunkter kan en porteføljetilgang gøre det muligt for os at bruge den kollektive kraft i vores produkter til at aktivere kampagner i forretningerne og på samme tid køre skræddersyede kampagner med deres eget tonefald og på tværs af deres egne brand-kanaler,” siger Fabian.

En reklame for Rexona 72-timer deodorant med et billede af fodboldspilleren Ferran Torres, der sparker til en bold foran et neonfarvet Rexona-logo.

Giv den gas med Rexona

Verdens førende antiperspirant- og deodorantbrand, Rexona, spiller også en nøglerolle ved turneringen takket være ‘Bring the Heat’-reklamekampagnen, der viser den helt unikke lidenskab, som både spillere og fans viser i forbindelse med kampene.

Ved hjælp af støtte fra fodboldstjerner som f.eks. Spaniens Ferran Torres, Englands Cole Palmer og Tysklands Toni Kross opfordrer den både spillere og fans til at yde deres allerbedste og lover samtidig , at Rexona giver den nødvendige non-stop beskyttelse for at kunne gøre det med selvtillid.

Rexona fik fat i fans både på og uden for banen ved at tilbyde forbrugere i Spanien, Tyskland og Holland en chance for at vinde en VIP-oplevelse ved UEFA EURO 2024™. Vinderne fik billetter til kvartfinalekampen i Hamborg og samtidig mulighed for at spille på en turneringsbane efterfulgt af et meet-and-greet med nogle af fodboldlegenderne.

Rexona er også vært for en spil-på-banen begivenhed i München, som giver europæiske influencere en eksklusiv rundvisning på Allianz Arena. Denne unikke begivenhed giver fans mulighed for at betræde det samme græstæppe, som deres idoler spiller på. Begivenheden, der afholdes af Rexona, er en efterfølger til den allerførste af slagsen, der blev afholdt ved FIFA Women’s World Cup™ i Sydney sidste år.

[a]

Global Web Index; alle voksne i alderen fra 16–65 år i 15 lande (Østrig, Belgien, Tjekkiet, Danmark, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Irland, Italien, Holland, Norge, Rumænien, Spanien, Sverige, Storbritannien); wave: Q4 2022; N: ~70.000.

[b]

Kantar BBQ Occasions & Kantar Total Foods Shopper Missions 2022.


Tilbage til toppen