Når det kommer til vasketøj, er kapsler det hurtigst voksende format i størstedelen af den udviklede verden. Nu lancerer vores største vasketøjsmærke, Dirt Is Good (DIG, også kendt som Persil, Skip og OMO) en kapsel, der er designet til at levere effektiv pletfjernelse samt betydelige reduktioner i kulstofemissioner og plastic affald.
Kapslerne er blevet omformuleret og optimeret til brug i kolde (20°C og derunder), korte vaskecyklusser. Et skridt, der reducerer vores produktions drivhusgasemissioner med 16 %1 og vil hjælpe forbrugerne med at spare op til 60 % energi pr. brug i hjemmet og tilsvarende drivhusgasemissioner forbundet med brugen af produktet uden at gå på kompromis med den bedste rengøringsydelse af Dirt Is Good.
Plantebaserede ingredienser og plasticfri emballager
De nyudviklede kapsler indeholder kraftige, biologisk nedbrydelige aktive ingredienser, hvoraf 65 % stammer fra plantekilder. Og de tager udgangspunkt i Unilevers Clean Future-strategi, hvorigennem vi investerer 1 mia. EUR over ti år for at ændre den måde, vores rengøringsprodukter udvikles, fremstilles og emballeres på. Og emballagen er også venligere for planeten.
For første gang nogensinde vil DIG’s kapsler blive solgt i en plastic-fri2, fuldt genanvendelig papæske, et skridt, der skal spare omkring 6.000 tons plastic om året, svarende i vægt til 500 dobbeltdækkerbusser.
Halvdelen af pappet genbruges, resten er fra Forest Stewardship Council-certificerede skove3, i overensstemmelse med vores forpligtelser mht. at reducere plastemballage og opnå en skovrydningsfri forsyningskæde. Den innovative æske, designet i samarbejde med Graphic Packaging International, er bygget til at udelukke fugt endnu mere effektivt end nuværende plasticemballager for at forhindre kapslerne i at klæbe sammen. Den er også nemmere at åbne og lukke, men også børnesikker og fuldt genanvendelig.
Gør vores brands til det overbevisende valg for forbrugerne
Gennem vores Clean Future-strategi er vores ambition at gøre vores brands til det overbevisende valg for forbrugerne ved at bringe reelle innovationer til massemarkedsprodukter.
siger Dr. Keith Rutherford, Head of Global Innovation, Unilever Home Care R&D.
"Niveauet af forskning, udvikling og fremstilling og forsyningskæde-revision, der går ud på at samle disse innovationer i et enkelt produkt, bør ikke undervurderes. Bag den banebrydende formulering, formatet og emballagen står flere R&D-teams, og vi kunne ikke være stoltere af resultatet. Den nye generation af DIG-kapsler og emballager er virkelig førende i branchen."
"Ved at arbejde sammen med Unilever er vi glade for at se vores innovative emballageløsning blive lanceret under dette ikoniske brand rundt om i verden," tilføjer Ralf Mack, direktør for New Business Development, EU Consumer Products hos Graphic Packaging International.
"Vores kombinerede ekspertise inden for kartondesign, produktbeskyttelse og forståelse af forbrugeradfærd har gjort os i stand til at skabe denne overlegne, plasticfri og børnesikrede løsning, der gør det muligt for både forbrugere og virksomheder at reducere deres brug af engangsplastic."
Den globale udrulning af de nye kapsler vil først blive lanceret i Frankrig og vil snart nå andre mærker i sortimentet over hele verden.
Råvarer, produktion og bortskaffelse. Ift. eksisterende Unilever kapsler. Ekskl. forbruger anvendelse.
Exkl. Lim og lak.
Forest Stewardship Council Home Page | Forest Stewardship Council