Spring til Indhold

Unilever Danmark Skift lokation


Knorr promoting cooking in Africa

Brands med et formål vokser – her er beviset

Brands, der gør noget for mennesker og kloden voksede 69% hurtigere end resten af vores forretning sidste år. Vi har nu forpligtet os til, at alle Unilever brands fremover skal have et formål.

Formål understøtter vores forretning. Vi indarbejder det i alle dele af vores virksomhed for at indfri vores vision om at blive global leder inden for bæredygtig forretning. Og vores seneste tal viser, at det har væsentlig indflydelse på vores resultater.

I 2018 voksede vores 28 “Sustainable Living Brands” - de brands, der arbejder målrettet for at understøtte positiv forandring for mennesker og kloden - 69% hurtigere end resten af vores forretning. Det er en stigning fra 46% i 2017. Og de leverede desuden 75% af vores overordnede vækst.

Vaseline healing project
stat icon

69% Vores Sustainable Living brands voksede 69% hurtigere end resten af vores forretning i 2018

De syv brands med den højeste omsætning i Unilever - Dove, Knorr, Persil/Omo, Rexona, Lipton, Hellmann’s og Wall’s (kendt som Ola, Algida, Kibon and Langnese i foreskellige områder af verden) – er alle på listen over vores Sustainable Living Brands. Og antallet af brands på listen vokser støt.

Det er med glæde, at vi kan fortælle, at vi i det forgangne år,har fået følgende brands med på listen: Calvé og Bango fra vores Foods & Refreshment Division, Closeup fra Beauty & Personal Care og Wheel fra Home Care. Og der er flere på vej.

Feature image - Brands with purpose grow – and here’s the proof

I fremtiden vil ethvert Unilever brand være et brand med et formål. Alan Jope, CEO Unilever

Vores CEO Alan Jope sagde nyligt på Deutsche Bank Global Consumer konferencen i Paris: “Vi har klar og overbevisende dokumentation for, at brands med et formål vokser. Og vi er så overbeviste om denne sammenhæng, at vi er parate til at love, at alle Unilever brands fremover vil have et formål.”

Han tilføjede: “Det fantastiske arbejde, som vores brands har gjort, viser den enorme indflydelse, som brands kan have, når de gør en indsats for at løse en miljømæssig eller social problemstilling. Men det er ikke nok at tale om problemerne. Det er afgørende, at brands handler og demonstrerer deres dedikation til at gøre en forskel.”