Forbrugerne siger, at de ønsker produkter, der gør en forskel i verden. Men betyder det i praksis, at de køber varemærker med et formål?
Forskningen - og vores resultater - viser, at svaret er ‘ja’.

I 2016 kom mere end 60% af vores vækst fra det, som vi kalder ‘Sustainable Living Brands’, og disse varemærker voksede 50% hurtigere end resten af vores forretning. De er kernen i vores Sustainable Living Plan (USLP). Læs i vores latest progress report (PDF 3.3 MB) hvordan vi klarer os ift. vores mål.
Her et par ting, som du måske ikke ved om en række varemærker, som yder et enormt bidrag til vores forretning og til samfundet som helhed.
Nogle af vores største varemærker er Sustainable Living Brands. Faktisk hører hele 18 af vores top 40 brands hjemme i denne gruppe - herunder Knorr, Dove, Hellmann's, Lipton og Rexona.
Og forbrugerne kan lide dem. Ifølge en ny undersøgelse køber en trediedel af forbrugerne brands med tanke på bæredygtighed - og andre 21% er tilbøjelige til at gøre det. Og det er her vigtigt at bemærke, at det ikke kun gælder en enkelt gruppe af forbrugere eller er forbeholdt Millennials. Det er på tværs af dem alle. Og hertil kommer, at tendensen er stærkest i udviklingslandene, som genererer 60% af vores forretning.
Udsigt til enorme gevinster
Sustainable Living Brands kombinerer et stærkt formål med produkter, der bidrager til mindst et af vores USLP formål. Og gevinsten kan blive kæmpestor. Ikke bare for menneskeheden og for vores planet – men også for vores varemærker. Markedet for bæredygtige forbrugerprodukter kan nemt ende med at få en værdi på mere end 2,5 billioner US$.
Effekten er stor... og den vokser
Siden vi begyndte at klassificere Sustainable Living Brands i 2014, er deres bidrag til vores vækst vokset - hurtigt. I 2015 udgjorde de imponerende 46%. I 2016 voksede dette tal til hele 60%.
Værdi og værdier
Vores varemærker gør en reel forskel for miljøet og for millioner af mennesker i vores værdikæde. Ved at bygge bro mellem forbrugerne og dette formål bliver det muligt for varemærkerne at øge salg og markedsandele.
Læs mere om our progress against our USLP ambitions (PDF 3.3 MB), gennem varemærker som Vaseline, Hellmann's and Dove.