Toggle Søg

Ben & Jerry’s logo

Ben & Jerry’s

Ben & Jerry’s har altid været noget særligt: Fra at være det første isfirma, som anvendte Fairtrade-certificerede ingredienser til at skabe alle varianterne med de sjove navne, er det et unikt varemærke.

Ben & Jerry’s historie begyndte i 1978, da skolekammeraterne Ben Cohen og Jerry Greenfield åbnede deres første isbar i en ombygget tankstation i Vermont.

Ben & Jerry’s fejrer stadig årsdagen for åbningen af den første butik med ”Free Cone Day”, hvor der langes is over disken (gratis!) i masser af isbarer verden over. Det er ment som en oprigtig og hjertelig ”tak” til Ben & Jerry’s fans.

Og hvert år stiller fans sig i kø for at smage Ben & Jerry’s lækre is – en blanding af frisk mælk fra Vermont, fløde og rigeligt af deres karakteristiske ingredienser kendt som ”chunks” og ”swirls.”

Ti år senere, i 1988, var der flere end 80 Ben & Jerry’s isbarer i 18 stater i USA og en håndfuld andre lande. I 1994 begyndte Ben & Jerry’s at sælge is i Storbritannien, og resten af verden behøvede heller ikke at vente længe, da Ben & Jerry’s blev opkøbt af Unilever i 2000. Via det nye partnerskab fik Ben & Jerry’s isfans et endnu større udvalg i isbarer i 34 lande verden over!

Legendarisk is

Ben & Jerry’s fantastiske smage – og kreative navne – er legendariske. Lige fra Cherry Garcia til Chunky Monkey har det ikoniske sortiment givet kunderne et smil på læben, uanset hvilken smag de foretrækker. Ben & Jerry’s har via sin produkt-mission forpligtet sig til at fremstille, distribuere og sælge de fineste kvalitetsprodukter med anvendelsen af sunde, naturlige ingredienser.

Og både udviklings- og omsætningsmæssigt har varemærket haft stor fremgang. Med smage som Chocolate Fudge Brownie, chokolade is med en herlighed af choko-brownie bidder lavet af Greyston Bakery i Yonkers, NY, har Ben & Jerry’s vundet forbrugernes kærlighed – og samtidig skaffet dårligt stillede personer husly, arbejde og jobtræning. Og det er hele grundfilosofien hos Ben & Jerry’s – at matche fantastiske produkter med passionen for at give noget tilbage.

Den sociale mission

Respekt for samfundet og miljøet præger generelt Ben & Jerry’s måde at drive forretning på. I oktober 2012 meddelte Ben & Jerry’s, at selskabet var blevet certificeret som en velgørende organisation, som ikke kun tænker på bundlinjen. Ben & Jerry’s sociale mission indebærer, at man driver selskabet på en måde, som ”aktivt anerkender den centrale rolle, som erhvervslivet spiller i samfundet ved at finde innovative måde at forbedre livskvaliteten på lokalt, nationalt og internationalt.”

Varemærkets produktmission forpligter desuden selskabet til ”at handle på måder, som respekterer Jorden og miljøet.” Det er alt sammen baseret på målsætningen om, at Ben & Jerry’s is ikke kun skal være verdens bedste is, den skal være den bedste is for verden. Og det sociale engagement realiseres på mange måder:

  • Ben & Jerry’s gør brug af værdibaserede indkøb af de fleste af varemærkets smags-ingredienser over hele verden. Gennem indkøb med omtanke og samvittighed kan selskabet etablere samarbejder med organisationer, der deler holdningerne om ansvarlig produktion.
  • Ben & Jerry’s vil købe alle smage i henhold til Fairtrade-aftalerne i løbet af 2013. Fairtrade fastlægger en grundpris for landmændenes varer i udviklingslande og opmuntrer til samarbejde og bæredygtige metoder.
  • Ben og Jerry’s hensyntagen til miljøet har historisk set omfattet planlægning af egen produktion og distribution på den mest miljøvenlige måde. Og netop på grund af denne målrettede tilgang har det amerikanske miljøministerium valgt at anvende firmaets best practices som benchmark for andre virksomheder. Investeringer i vindkraft, solenergi, tilpasning af rejseaktiviteter og CO2-neutralitet - i nogle tilfælde endda fra fra ko til fryser - har løbende understreget firmaets engagement i vores Jord.
  • Ben & Jerry’s vedvarende engagement i bæredygtigt landbrug kan ses gennem selskabets Caring Dairy-program, som foregår i Vermont og i Holland i samarbejde med landmænd, som leverer frisk mælk og fløde til isproduktionen.

Hvad er der i vores produkter?

What's in our products?

Læse mere om ingredienserne i vores personlig pleje produkter på vores europæiske hjemmeside.

Kontaktinfo

Argentina

Unilever Belgium N.V.
Humaniteitslaan/Boulevard de l’Humanité 292
1190 Brussel/Bruxelles
Belgium

Av. El Dorado No 69 B-45
7 Floor. Corporate Center building
Bogotá
Colombia

Foods
T: 018000 527517

Home & personal care
T: 018000 513130

Unilever Danmark A/S
Ørestads Boulevard 73
2300 København S

Unilever France S.A.
20 rue des Deux Gares,
92842 Rueil Malmaison Cedex

Unilever Deutschland  
GmbH
Konstantin Bark 
Am Strandkai 1
20457 Hamburg

+49(0)40-3493-3520
www.unilever.de

Hindustan Unilever Limited
Unilever House, B. D.
Sawant Marg
Chakala, Andheri (E)
Mumbai - 400 099

Unilever Japan Head Office
Nakameguro GT Tower (Reception 22F)
2-1-1
Kamimeguro, Meguro-ku
Tokyo
153-8578

Unilever Tea Kenya Limited

Kericho-Nakuru Road

P.O.Box 20 – 20200

Kericho, Kenya

Unilever (Malaysia)
Holdings SDN BHD
Level 33-35, Menara TM 
Jalan Pantai Baru
59200 Kuala Lumpur
PO BOX 11015 
50732 Kuala Lumpur
Malaysia  

Unilever N.V. Weena 455
PO Box 760 3000
DK Rotterdam
Netherlands

Martin Linges vei 25,

1364 Fornebu, Norge

Unilever Jeronimo Martins Lda.
Largo de Monterroio
Mascarenhas 1
1099-081 Lisboa
Portugal

Unilever de Puerto Rico
Professional Offices Park
997 San Roberto Street, Suite 7
San Juan, PR 0096

Unilever South Central Europe SA
Baneasa Business & Technology Park
42-44 Bucuresti-Ploiesti street
Building B
4th floor
District 1
013696 Bucharest
Romania

Unilever Vietnam
156 Nguyen Luong Bang Avenue
Tan Phu Ward, District 7
Ho Chi Minh City
Vietnam

tilbage til toppen