Spring til Indhold

Adgang for alle

Unilever er engagerede i hjælp til handicappede, mangfoldighed og inklusion samt bæredygtige tilgange til hvert af disse vigtige spørgsmål. Vi mener, at alle vores forbrugere og gæster skal have adgang til vores hjemmesider, og vi tilstræber samtidig efter at tilbyde en meget visuel brugeroplevelse.

Vores tilgang

Vi har igangsat et større arbejde for at gøre handikapvenligt og inkluderende indhold og design til en del af alt, hvad vi laver hos Unilever. En tilgang er at bygge brugervenlighed for alle ind fra starten, hvilket gør, at så mange som muligt kan bruge og få glæde af vores hjemmeside. Vi har gjort store fremskridt, men vi ved, at der altid er mere, vi kan gøre.

Vi har opbygget vores hjemmeside til, at den skal kunne tilgås med almindelige hjælpeteknologier og med de forskellige måder, folk ser onlineindhold på. Eksempel:

  • Vi har føjet flere navigationsmærker til forskellige sider, så dem, der bruger skærmlæsning, kan forstå og hurtigere navigere i indholdet.
  • Du kan få adgang til de fleste interaktive elementer ved hjælp af kun dit tastatur og hjælpeteknologier.
  • Vi har fjernet animerede komponenter såsom karruseller, og du også kan stoppe alle andre animationer ved hjælp af afspil/pause-knappen.
  • De fleste billeder, undtagen dekorative billeder, har alt-tekst. Alt-tekst giver brugere med synshandikap en skriftlig beskrivelse af billedet.
  • Mange af vores hjemmesider indeholder lyd- og videoindhold, og hvor end det er muligt, tilbyder vi et tekstbaseret alternativ med billedtekst og transskriptioner.
  • Alt indhold skaleres på samme måde, uanset om du tilgår hjemmesiden med din stationære computer, tablet eller mobil, og vores sider er optimeret til at bruge browserens zoomfunktion.
  • Selvom vi ikke kan styre indhold og komponenter fra tredjepart, gør vi vores bedste for at sikre, at de er handicapvenlige og brugervenlige.

Hvor handicapvenlig er vores hjemmeside?

Denne side er udviklet i overensstemmelse med standarderne beskrevet i Retninglinjer for adgang til indhold på hjemmesider (WCAG) version 2.1, trin AA, og vi gennemgår også siden løbende for at forbedre både dens adgang til handicappede og brugervenlighed. WCAG er internationalt vedtagne retningslinjer for, hvordan man gør digitalt indhold mere tilgængeligt for mennesker med handicap.

Hvad arbejder vi på lige nu?

Vi overvejer brugervenligheden for handicappede og brugerrejsen på designstadiet og gennemgår derefter vores planer med eksperter i hjælp til handicappede for at sikre, at vi følger den bedste måde, så vi kan gøre vores hjemmeside så brugervenlig som muligt. Hver gang vi tilføjer en ny funktionalitet, tester vi den grundigt for at sikre, at den kan tilgås med hjælpeteknologier. Vi har også integreret en brugervenlighedstest i webstedets udviklings- og kvalitetssikringsproces.

Vi er opmærksomme på, at der stadig er nogle udfordringer med adgangen for handicappede, og vi arbejder på at løse dem. Eksempel:

  • Vi ved, at ikke alle vores PDF-filer er fuldt tilgængelige. Vi arbejder på at sikre, at de, der i øjeblikket er på siden, kan åbnes i et tilgængeligt format, og vi sigter mod at sikre, at alle nye PDF-filer er i dette format.
  • Vi bruger video mange steder af siden, og størstedelen har indbyggede undertekster og/eller tekst for hørehæmmede. Vi arbejder på at revidere og opdatere alt videomateriale, hvor dette ikke er tilfældet.

Hjælp med adgang (mulighed 1)

Hvis du oplever problemer med at bruge vores hjemmeside, bedes du fortælle os det ved at udfylde vores kontaktskema og vælge rullemenuen "Website Feedback” (”Tilbagemelding om hjemmesiden”). Den kan findes i vores kontaktskema på siden kontakt os. Angiv venligst ”Hjælp med adgang” i din tilbagemelding.

Vi vil også gerne høre fra dig, hvis du har kommentarer eller forslag til, hvordan vi kan forbedre din oplevelse.

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser inden for fem arbejdsdage.

Hjælp med adgang (mulighed 2)

Hvis du oplever problemer med at bruge vores hjemmeside, bedes du fortælle os det ved at udfylde vores kontaktskema og vælge rullemenuen "Accessible feedback” (”Tilbagemelding om adgang til handicappede”). Rullemenuen kan findes i vores kontaktskema på siden kontakt os.

Vi vil også gerne høre fra dig, hvis du har kommentarer eller forslag til, hvordan vi kan forbedre din oplevelse.

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser inden for fem arbejdsdage.

Tilbage til toppen