Toggle Søg

  1. Hjem
  2. ...
  3. Hvem vi er
  4. Om Unilever

Om Unilever

Hver dag bruger 2.5 milliarder mennesker Unilever-produkter til at se godt ud, til at få det godt og til at få mere ud af livet – hvilket giver os en enestående mulighed for at bygge en lysere fremtid.

Unilever logo ved indgangen til deodorantfabrik i Jiutepec i Mexico

Sådan gøres bæredygtig levevis almindelig

Fremragende produkter fra vores udvalg af mere end 400 mærker giver os en enestående plads i folks liv på verdensplan.

Når forbrugere vælger ernæringsmæssigt velbalancerede fødevarer, lækre is, sæber til overkommelige priser, som bekæmper sygdom, luksuriøse shampooer eller hverdags husholdningsprodukter, så er der en god chance for, at det mærke, forbrugerne vælger, er et af vores. Syv ud af ti husholdninger i verden har mindst ét Unilever-produkt, og vores udvalg af verdensførende kendte husholdningsmærker omfatter Lipton, Knorr, Dove, Axe, Hellmann’s og Omo. Betroede lokale mærker, der er udviklet til at imødekomme forbrugernes specifikke behov på deres hjemmemarkeder omfatter Blue Band, Pureit og Suave.

Hvad end mærket er, hvor end det bliver købt, så arbejder vi på at sikre, at det spiller en rolle i at hjælpe med at opfylde vores formål som virksomhed – at gøre bæredygtig levevis almindelig.

En bæredygtig forretningsplan

Vi ønsker, at vores virksomhed vokser, men vi anerkender, at vækst på bekostning af mennesker eller miljøet både er uacceptabel og kommercielt uholdbar. Bæredygtig vækst er den eneste acceptable model for vores virksomhed.

Vores Unilever Sustainable Living Plan (USLP) er central for vores forretningsmodel. Den definerer, hvordan vi får vores virksomhed til at vokse, mens vi reducerer vores miljøpåvirkning og forøger vores positive sociale påvirkning.

Vores USLP har tre store mål:

  • At hjælpe mere end en milliard mennesker med at forbedre deres sundhed og velbefindende. 
  • At halvere vores produkters miljøpåvirkning. 
  • At købe 100 % af vores råvarer fra bæredygtige landbrug og forbedre levevilkårene for mennesker på tværs af værdikæden.

Samarbejde med andre for at opbygge en lysere fremtid

Vi ved, at vores produkter skal være bæredygtige i alle trin i deres livscyklus og ikke kun i vores fabrikker. Det betyder, at vi arbejder sammen med andre, herunder vores leverandører, forbrugere, regeringer, NGO’er og andre virksomheder for at hjælpe med at skabe de store ændringer, der er brug for, når det gælder om at håndtere de største udfordringer, som verden står overfor.

tilbage til toppen