Introduktion til Unilever

160 millioner gange om dagen er der en person et eller andet sted i verden, der vælger et Unilever produkt. Hvad enten det handler om madlavning, rengøring eller personlig pleje, så er vores varemærker en del af hverdagen.

Børn i Hanukal te gårdTroværdige varemærker

Vores varemærker er troværdige og ved at lytte til vores kunder er vi vokset til en af verdens mest succesrige virksomheder inden for dagligvarebranchen. 160 millioner gange om dagen er der en forbruger et eller andet sted i verden, som vælger et Unilever produkt.

Kig i køleskabet eller på hylden i badeværelset, og du vil uden tvivl finde nogle af vores velkendte varemærker. Vi producerer, markedsfører og distribuerer produkter, som mennesker vælger for at lave mad til deres familier, rengøre deres hjem eller nyde deres personlige pleje..

Ændrede forbrugsmønstre

Menneskers liv forandres hurtigt. Og i takt med, at vores arbejds- og privatliv udvikles, forandres også vores behov og præferencer. I Unilever stræber vi efter at lette menneskers hverdag. Derfor fortsætter vi med at udvikle nye produkter, forbedre gamle varemærker og skabe bedre og mere effektive måder at arbejde på. 

Vi har en varemærkeportefølje bestående af såvel globale som lokale varemærker og varianter. Mangfoldigheden beror først og fremmest på to af vores vigtigste styrker:

  • Stærkerødder i lokale markeder og viden om lokale kulturer
  • Professionel forretningsledelse, som tager hånd om medarbejdere og forbrugere i alle markeder            

Vi fokuserer på præstation og produktivitet, vi opmuntrer vores medarbejdere til at udvikle nye ideer og omsætte dem i praksis - med respekt og hensyn til de samfund, som vi agerer i. Vi ser ikke kun på bundlinien, når vi måler vores fremgang - men i høj grad også på, hvorrdan vi opnår denne fremgang. Ærlighed, respekt for vores ansatte, forbrugerne og miljøet omkring os er vigtige værdier for os.

Unilever er en af verdens førende leverandører af fastmoving consumer goods . Her er nogle af de seneste milepæle opnået af vores globale divisioner inden for fødevarer, vask, rengøring og personlig pleje:

Fødevarer

  • Med opkøbet af Bestfoods i år 2000 indtog vi en førerposition inden for kolonialvarer. Knorr er nu vores største varemærke, med en omsætning på 2,3 milliarder Euro i mere end 100 lande. Produkterne omfatter alt fra supper, builloner og saucer til nudler og komplette måltidsløsninger.
  • Vi er den førende producent af margarine og smøreost i de fleste europæiske lande og Nordamerika med varemærker som bl.a. Becel.
  • Bertolli er blandt de ledende varemærker inden for olivenolie.
  • Vi er verdens førende isproducent med varemærker som Frisko og Ben & Jerry's.Innovationer som Magnum og Cornetto har bidraget til fremgangen.
  • Gennem bl.a. Lipton er vi den største leverandør af emballeret te i verden.            

Rengøring og personlig pleje

  • Vi er markedsleder inden for rengøringsmidler til det private marked i størstedelen af verden, hvilket inkluderer rengørings- og hygiejneprodukter.
  • Mange af vores produkter til vask, som fx Snuggle skyllemiddel og Omo vaskepulver, er markedsledere.
  • Vores vigtigste globale varemærker inden for personlig pleje er Axe, Dove, Lux og Sunsilk.